icon_telefon

Implantátumok - implantáció menete

icon-ora-feher2020. március 25.

Az elmúlt évtízedek rohamos fejlődésének köszönhetően a fogászati implantáció mára rutin eljárássá vált. Egy fog pótlására, vagy akár teljes fogatlanság esetén is megoldható ez a fájdalommentes kezelés.

Implantátumok - implantáció menete

Mi az implantátum?

Az implantátumnak nevezzük az csontba bekerülő műgyökeret, mely egy vagy több hiányzó fog pótlására alkalmas. Ezen biokompatibilis anyagok orvosi titánból készülnek.

Implantációs pótlás részei

- Implantátum: Becsontosodott műgyökér, mely a koronát fogja tartani

- Felépítmény: A korona és az implantátum között létesít kapcsolatot

- Korona: Szájban látható fogkorona, mely a szomszédos fogakkal megegyező színű, formájú, funkciójú.

Implantáció menete

1. Minden esetben CT felvétel alapján megtervezzük az implantációt. Megbeszéljük a menetét, kezelési tervet, árajánlatot készítünk és nézünk egy időpontot.

2. A műtét előtt mégegyszer átbeszéljük az implantáció menetét. Alaposan elzsibbasztjuk az implantálandó területet, így a fájdalomentesség garantálható.

3. Különböző módokon előkészítjük a csontot az implantátumnak, és behelyezzük abba.

4. Amennyiben elég stabilitása van az implantátumnak (ez a behelyezét követően mérhető) azonnali ideiglenes pótlás elkészítését preferáljuk.  https://www.cafedental.hu/szajsebeszeti-kezelesek/azonnali-potlas-terheles/3/

5. Ellátjuk vendégeinket instrukciókkal, gyógyszerekkel.

6. 1 hét után kontroll.

7. 3-5 hónap múlva elkészíthető a végleges pótlás.